Monday, June 2, 2008

Ntahapapa

Last nite aku pun taktau apa kena dgn aku...malas nak wat keja umah..sooo takdak mood..siap g ambik indon lagi utk clearkan umah aku..padahal umah kecik duk dua org ja pun..masa mak aku call maksu aku siap perli lagi 'apa la yg banyak sangat keja tuh..sampai ambik indon"...toing...toing...punca sebenar tu aku malaih nak iron baju ja..last2 aku tak wat keja umah langsung semalam nih..aku tinggal ja keja sapu,mop,basuh toilet,jemur baju,lap tingkap kt minah indon tuh..aku plak??..dok kt depan tv sambil layan ceta..jap2 tukar channel..jap2 tukar channel..sementara nak tunggu kul 9 nk p hantar awek indon tu..aku mandi2 n siap trus p saloon blow rambut je pun..nak wt treatment malas nk tunggu lama2..lgpun dh kul 8.30pm masa tuh..nnt tak sempat plak nk hantar awek indon tuh..aku tinggal ja dia sorang2 kt umah..siap suruh dia pasang rak yg aku beli kt tesco lg..ntah ar reti ke dak..lantak hg ler..janji terpasang gak separuh..aku siap pesan kt dia "kalau ada org mai jgn bukak pintau tau"..hehe..ntah papa tul yg aku pesan kt dia..
masa tgh blow rambut pun akak kt salun tu tetiba tanya aku "hang tutup rapat dak pintu keta? lampu belakang menyala..." eh ya ka? aku nak suruh dia g tgk..tapi dia pun taktau drive so taktau switch lampu kat na...takpa la akak dh nk abis ni..aku pun g tgk la..tak off lampu rupanya..nasib la kejap ja..bengong apa ntah la arini..sekali lagi aku tak off lampu masa g bayar duit kat agensi minah indon tuh...ish...teruknya aku nih..
lagi satu yg aku surprised...semalam nih aku berjaya habiskan sebungkus nasi goreng kg,2 ketul ayam kfc,6 ketul nugget n satu strawberry cheesecake...ermmm...tahap melantak dah ni..
aku mmg kompius ar last nite..pk mcm2..benda kecik pun tetiba aku rasa besar ja..nak marah org..geram..semua ada..eeeee...
tapi rasanya hormon tak balance kot!! PMS maybe??..ni la susahnya jadi pompuan...tapi syukur la dgn apa yg tuhan bg ni..aku terima ja la..malas dh ar nak melalut...banyak lg keja ni..hanya aku sorang ja yg tau kebengongan aku nih..or u ladies out there maybe pernah rasa cam aku kan..

DaDa..

4 comments:

Anonymous said...

pregnent kot...hihii...

DazzlingLillyLurve said...

ermmm...maybe or maybe not..tgk la 2 3 weeks lg camna..

DazzlingLillyLurve said...

tak preggie da...tak jadi kot

ErnIe said...

hi..
nak tanya, camna nak ambik maid just for one day or weekend je??
thinking of it for my parents kat alor star..