Tuesday, May 19, 2009

Sesi detox di hari isnin


Datang kerja hari ni penuh semangat and tenaga pasal kemarin aku dengan rela hatinya telah melakukan sesi detox berhampiran umah aku..dari asik dok guling2 atas katil tu baik aku gi naik bukit kat Bukit Kubu..ada gak faedah kan..lagi pun kemarin ni cuti umum utk negeri perlis..
Boleh la 3 round aku pusing kat atas bukit tu..tu pun jalan2 sambil lenggang kangkung jer.tapi peluh lebih kurang mandi hujan renyai2 gitu..penat tu tak payah ceta la sebab dh dekat setahun lebih tak exercise..end up arini sakit abis urat betis aku..tapi badan rasa ringan skit..
Best kat beriadah kat sini sebab org ramai and boleh dikatakan 60% aku dah kenal so takde la rasa cam takut2 jer bila kat atas bukit tu..skang kan musim bunga, cantik sgt pemandangan kat sini sebab ada macam2 pokok..hehehe..teratai yang besar pinggan...and lilies(harus disebut sebab bunyi mcm my name)
Akar2 pokok yg berjuntai pun banyak..so kalau u all nak bawak anak2 main 'tarzan & jane' pun bolehhh..aku pun pernah jadi jane jugak kt sini 2 3 thn lepas..huhu
Tempat refleksologi pun ada..ni aktiviti wajib aku lepas jalan naik bukit..boleh keringkan peluh kat sini sambil pijak batu..
Cantikkan view kat sini?..jgn tertipu ok... yg hijau tu ialah sungai yg dipenuhi pokok kiambang.. kalau biar budak2 ni maunya dia jalan terus jer kat sini..
Ni view sungai on the other side..pic taken dr atas titi dlm first pic..kat sini ada denai larian lebih kurang 2.2km(ukur masa naik moto zaman rempit dulu2...serius tak tipu)

Cool down jap tengok tasik buatan... water therapy la konon.. hehehe.. peluh pun nampak dlm pic nih..dah namanya sesi detox kan..kena la tunjuk peluh skit..

Owh lupa nak ceta kat u all peminat handbag sekelian..

Maybe sebab terlalu letih semalam ni,aku tidoq sampai termimpi pasai handbag ..camni.. aku mimpi yang aku gi wedding saper ntah,pastu stay kat hotel duduk sebilik dgn editor magazine from singapore.. aku tengok dia bawak handbag chanel,pastu aku pun tanya dia berapa price handbag dia.Murah jer dia cakap $700 singapore jer..biar betoi,murah giler..kalau darab 2.4 baru sama dgn RM1680.. kalau camni tak bleh jadi..harus aku beli jugak.. pastu dia cakap pesan jer dgn assistant dia.Assistant dia pun dh cakap ok volunteer nak tlg belikan aku chanel tu... tgk2 aku terjaga bukak mata still gelap lg kat dlm bilik aku tuh..hampeh!!.. kalau tak dah dapat HANDBAG CHANEL yg murah dengan harga RM1680..

9 comments:

ila azila said...

wahhh cantiknya view area umah hang lily... tenang je aku tgk dr sini. hehehee.

sampai gitu sekali hang mimpi yerkk.. konon3.. kalu still tutup mata dpt handbeg ler yerkk??

CuppyCakeMommy said...

soh la abe wandy belikan..dah bawak ke mimpi dah tu..heheh..
baru je 30min yang lepas kucing berdebah ni berak kat hall umah aku..uwaaaa..seb baik dia berak kat tiles..senang sket nak bersihkan..kalau dia g berak kat carpet ke..sofa ke..confirm aku akan mengamuk n terus hantar dia balik rumah MIL aku balik..huhehue...

Tulip said...

dahsyat betoii kegilaan hang!! sampai tdoq pun mimp handbag hehehe

linahilmin said...

cantik betul tpt tu lily, sejuk je mata...
ps- gelak golek2.. boleh tu mimpi beli chanel!

DaZzlingLilLy said...

ila azila-kalau mimpi sampai aku sempat galas handbag baru tu takpa la jugakkan..hehe
huda-tiap kali mimpi nak kena beli bankrupt la abe aku tuh..hehe..sabar mummy kucing mmg gitu,aku tgh ajar kucing aku masuk toilet skang nih..tapi kekadang dia fail gak
tulip-mimpi sebab letih tu bibi..hehe,padahal tak pernah pn terlintas pasal chanel b4 ni
linahilmin-mmg best tmpt tu lina..ha tu la pasal,i pun nak tergelak tau

Leeds Al-Malique said...

ajak Ilham ronda2 bukit kubu :D..weyhh kalau aku blk mesti best bwk Ilham pi Haitien, tp time aku blk nanti dia dh blk sini plak

DaZzlingLilLy said...

leeds-mummy dia dok mai umah aku sorang2 ja pun..teringin gak nak bawak dia ronda2..

idajer said...

ohh..saya antara yg tertipu. betul2 igt rumput yang gebu menghijau. rupanye2 sg. kiambang!haha..btw, nice view! dulu pernah lepak2 kat tasik melati!:-)

DaZzlingLilLy said...

eh jauhnya u dtg lepak kat tasik melati tu ida...bila nak dtg lagi?..nanti bgtau eh kalau u dtg perlis..