Friday, January 22, 2010

Lunch on friday evening

U all dah lunch?..aku baru jer udah lunch..alhamdulillah hari ni makan nasi sampai 2 pinggan..lately aku tension sesangat sampai makan pun tak lalu tauuu..takdak selera langsung..tengah hari tadi MIL call aku suruh datang amik lauk pauk yang dia masak..apa lagi terus pecut keta balik pi umah MIL..ermmmm...ikan gerut bakar dengan sambal air asam..pastu aku petik bunga betik plak wat ulam..fuyooo..berselera sangat makan..MIL aku ni kalau masak very the kampung dolu-dolu style..tu daun pisang dia kasi sekali yer..aku plak mmg sukakan masakan ala2 kampung nih..pantang ada sambal air asam dengan ulam..mesti terliur ja..
Sekarang ni kan susah nak cari ulam-ulaman macam tu unless pi makan di Anjung Keli mmg jumpa la ulam-ulam kampung nih..aku mmg suka ulam yg pahit...jadi ubat kata my mum..lately kan aku asik stress ja..hopefully kalau selalu makan ulam-ulaman ni dapat la body aku recover balik..haha..tu la muda2 dulu tak mau makan ulam..la ni takut plak nak berkedut2 tu(i marah diri sendiri yer u all)..

*Saja sonok2 update pasal makanan..release skit tension aku..arghhhhh

9 comments:

shida said...

sedapnya ayaq asam ..heeeeee...mkn nasik mau 2@3 pinggan nih.

f!sy@fadzil said...

tak pahit ker Laili ulam pucuk betik tu?

dzieta said...

ya..tambah pulak bunga betik fresh..nyum..nyum..

Lady of Leisure said...

adoi tak tahan tgk air asam tu.. i sangat suka lauk kampung...
bunga betik tak ramai yg boleh telan sbb pahit kan, so i tabik spring sama u sebab boleh makan bunga betik ni... hhehe

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

lagi sedap bunga betik tu buat kerabu...sedap wooo..dh lama xmakan..

DaZzlingLilLy said...

Shida-tu yg jadi 2 pinggan..selera pun ada kalau tgk ayaq asam
f!sy@fadzil-pahit la sya..tapi bagus tau..takpun rebus kalau nk bg kurang pait
dzieta-mmg nyum2...
lady of Leisure-sama i pun suka lauk kampung...hehe i makan ja yg pait2 ni lady..
Ceritera Kaseh-buat kerabu...erm..sedapnya

zailamohamad said...

hi, salam kenal..
waaah, sedapnya makan nasi dengan ulaman, zaila pun kalau makan nasi macam tu mahu bertambah2
btw, i link your blog with mine;)

MissB said...

sangat sedap kalau ditambah dengan air asaam..favorite tu :)

pernah makan ulam betik nie sekali saja..tue pun tak habis sbb tak tahan pahit dia..

Tapi..semua yg taksedap itu la ubat. Hehe

DaZzlingLilLy said...

zailamohamad-hai zaila..salam kenal jugak..sebab tu yg i makan bertambah2..syok sgt sebab lately takder selera..ok nnt i link ur blog jugak yer..
MissB-bunga betik tu mmg pahit..sesapa yg bukan hantu ulam mm konpom tak makan punya