Tuesday, August 17, 2010

Cobaan

Hari ni yg paling mencabar sepanjang 7 hari puasa..terngiang2 satu suara suruh bukak puasa suara siapakah itu? Ramadhan kn smua syaitan di kurung..tp hati aku cakap sayang nk tinggal sbb tak start tinggal puasa wajib lg..perut plak kata go on selagi boleh tahan..
Kalau x tahan godaan maunya aku dh tinggal sehari puasa.rugi2..tapi kalau tinggal pn x berdosa,sebab bkn saja syok2 nk ponteng tau..gastrik tetiba menyerang time sahur tadi..dah 6 hari br dia nk mai..pelik kan..
Sejam pas sahur aku bgn trus g toilet sbb mmg x tahan nk UWEKKK..masa sahur dh rasa cm sumthing wrong gak..tp belasah mkn cam besa..rupanya angin da..pas2 nk bgn siap2 g keja kena cir-bir..plak dah..kiranya perut aku mmg kosong+flat cm jessica alba dah..terus decide nk amik MC..hari ni aku ada kelas dr kul 8-4 direct..maunya lembik kalau x mc..
Tgh hari g klinik,doc ckp gastrik ada angin skit2 lg..blk umah terus golek2 atas katil smp kul 4..masa nk berbuka td pening skit maybe perut totally empty kot..
Alhamdulillah dapat jugak aku puasa hari ni..rasanya ni lah worst experience aku pasal gastrik masa puasa..selalunya puasa aku x penah dapat gastrik..kalau time x puasa mmg selalu gak kena gastrik..tu pun sebab makan x tentu masa..so u all jgn skip meal ok..gastrik sgt minat org yg suka skip meal..

4 comments:

Leeds Al-Malique said...

get well soon, babe! makan sahur k :)

DaZzlingLilLy said...

thanks babe...kadang2 aku terlajak lena jugak..hehe..

MissB said...

Kesian u. Get well soon ya. Take care =)

DaZzlingLilLy said...

thanks for ur concern MissB