Wednesday, August 25, 2010

Duit raya rm500

Alhamdulillah..kakitangan awam dan pesara akan dapat duit raya rm500..
Cukup utk cover duit raya anak2 sedara and sepupu sepapat..mungkin bg sesetengah org rm500 tu tak dak maknanya..tapi bg aku besar maknanya..blh wat macam2 dah hokey dgn duit bnyk tu..
Syukur..kita ni kira bernasib baik ada kerja tetap..cuba tgk org yg susah takdak keja tu,nk dapat rm20 sehari pn susah..kesian kan..
Setahun sekali kita cuba gumbirakan hati kanak-kanak riang dgn pemberian yg tak seberapa ni amat bermakna..mana lah tau kot2 depa doakan kita sentiasa murah rezeki..kalau nak ikutkan hati pentingkan diri sendiri RM500 tu nak beli sepasang kasut pun tak cukup kan...dari ikut nafsu baik kita gumbirakan hati org lain..pahala pun dapat secara percuma..janji niat tu ikhlas nak bersedekah..

11 comments:

Syatilla said...

i like!!!!kte shopping yok!ngeh..ngeh..ngeh..

Live LiFe..LoVe LiFe.. said...

yup..btl..wpun rm500 tu pd 1/2 org..sedikit..tp kalo digunakan ngn betul caranya..rm500 leh beli/belanja/simpan mcm rm1500..:)
yup...bersyukur lh ngn keje yg kita dok ada nie..wpun zan sendirik masih kontrak..huu

Nurhayati said...

mmg leh cover duit raya tu.. syok betul org keje gomen ni.

Lady of Leisure said...

betul2... rm500 tu memacam boleh buat kan..

Naomiehasmi said...

yea...untung org2 gomen...atleast boleh buat belanja raya....alhamdulillah...

ixoratasha said...

betul betul.

lily nak wit rayaaaaaa......:))

shida said...

500 tu mcm2 leh buat ooooo

DaZzlingLilLy said...

Syatilla-i pun tak sabaq dh nk pi shopping ni..
zan-takpa org kontrak pun dapat gak duit raya tu...
Nurhayati-keja gomen ni mmg best banyak benefit..tapi gaji ciput la..hehe..
Lady of leisure-500 tu bleh wat kenduri kesyukuran rasanya..
Naomiehasmi-mmg boleh guna utk macam2...tapi rasanya yg tu peruntukkan utk duit raya..
ixoratasha-owhhhh..i sudah makcik2 kan sebab kena bg duit raya kat org..nak uwit raya nnt datang umah i okes..
shida-simpan bpun boleh gak duit tu...banyak woo..

J.L said...

best nye u dah dpt duit raya..i belum dpt lg ni...biasa boss bg dekat2 nk raya!! lambat ehh..hehhehe

DaZzlingLilLy said...

J.L-lambat takpa..selamat..kalaua dapat awal ni cepat jer abis..hehe

Leeds Al-Malique said...

ya maulana! hehe

happy aniversary babe! raye ni jumpa :)