Monday, March 14, 2011

Priceless Hundred

RM100 tu apa lah sangat dalam zaman sekarang ni kan...sekali gi pasar pun dah habis RM100...apatah lagi kalo gi shopping kat mall..sehelai baju pun dah RM100++...peristiwa yg jadi kat aku baru-baru ni sangat membuatkan aku insaf kejap dengan nilai RM100 ni..terasa banyak sangat nilai tu...lebih kurang cam title entry ni lah jugak...
Masa tengah kusyuk aku duk tengok TV...dia ada kasi duit RM100 kat aku..cam biasa la rezki jangan ditolak kata org tua-tua kan?...aku pun ambik la pegang dalam genggaman tu sebab seluar tido aku takder poket...pastu aku gi kat meja makan kemas2 meja skit..dia plak datang kat situ dok borak2 ngan aku...pastu aku gi sambung balik tgk TV...
Dalam sejam pastu teringat pasal duit tu..kat mana ntah aku letak duit tadi tu..tapi dlm hati kata biarkan je lah esok baru cari..aku letak dlm handbag kot...
Sekali esok pagi aku cari dlm handbag pun takder duit tu...tanya dia kot2 dia ada nampak..takder pon!..merata aku proses cari duit tu...kiranya sampai hari ni aku tak jumpa...bila aku ingt2 balik,masa kat meja makan tu aku renyuk2 surat yg lama2 buang dlm tong sampah...mungkin aku buang sekali duit tu dgn surat2 kt dalam tong sampah...kalau malam tu jugak aku cari mungkin jumpa..pagi tu lori sampah dh datang kutip sampah kat luar pon...
Bila terkenang balik rasa cam sedih sangat sebab RM100 hilang cam tu aja disebabkan kelalaian aku sendiri..Mmg lah tak banyak nilai tu..tapi entah la tetiba rasa syahdu...hehe...hormon agaknya dikala percutian bulanan melanda skang ni...

5 comments:

yatt said...

alahai... siannyer... lepas ni kena lebih hati2

ummiross said...

Mana tak syahdu, RM100 tu, bukan RM1, ummiross pun selalu gak lupa..

Anonymous said...

rm 100 tu banyak bagi saya mungkin sikit untuk org lain....

Nurhayati said...

memang pun..nilai duit kecik sangat dah skang..nak2 dok kl ni.. takat kuar wiken berjalan je paling2 habis RM200.. tu baru makan je. :-( blom beli barang ape.

DaZzlingLilLy said...

yatt-itulah kan..next time i akan make sure tak lalai lagi..

ummiross-i ni baru first time jadi lupa camni...hehe

Ano-mmg besar pn nilai RM100 tu..sayang sebab tak dapat dikesan

Nurhayati-betul sgt tu yati...kalo kt kl lagi lah tak terasa banyak tu..