Monday, June 20, 2011

Si tampuk manggis


Kalo time skolah rendah antara tajuk lukisan yg paling femes : Buah-buahan tempatan..
pastu buah yg wajib ada dlm lukisan tu durian,tembikai,rambutan,manggis,betik,pisang and pelam..aku mmg suka subjek pendidikan seni sebab selalu dapat A..hehehe..
Tapi skang ni tak kose dah nak melukis buah2 semua tu..musim buah terus melahap,tak main la lukis2 lagi kan....semalam pi pasar ,nampak manggis...alahai sedapnya..aku beli 1 kg jer..wandy tak minat buah..so aku belasah sorang2..sedapppppp...slurppppppppp..juicy sangat..rambutan pn aku suka gak,tp tak nampak plak smlm nih..
Buahan tempatan ni kaya dgn khasiat..mcm manggis  ni kaya anti oksidan..tapi kalo rambutan tu jgn makan bnyk sgt okes,org cakap panas badan..huhu..
Agaknya semua makanan camtu kan,kena makan dlm kuantiti sederhana..
U all suka buah apa?..ce cite..buah-buahan tempatan saja no..

8 comments:

Nurhayati said...

suka manggis..
adoii meleleh dah ni.
suh zap pegi beli skang haha

Just Call Me Bitt said...

sama dengan u...hehehhee sangat sokakkk mangis dengan mangga

Syatilla said...

i hantu rambutan

ayin masliza said...

suka jugak manggis... best.. skrg kat musim manggis kan... bestt.. best... :)

DaZzlingLilLy said...

Yati-da makan?..sedap kan...

Bitt-manggis ni feveret,tapi mangga i kurang skit..maybe dah selalu sgt tgk..

Syatilla-tak lama lg dah musim rambutan kan..bole lah u merasa pasni

Ayin masliza-betul tu akak,dah sampai musim asyik melahap jer..ambik peluang,kalau tak kena tunggu setahun lagi plak

~ain said...

lamanya tak makan manggis! Rasanya, memang kot. Kalau makan apa-apapun terlampau banyak, memang bawa mudharat..

DaZzlingLilLy said...

ain-cepat2 gi beli manggis..hehe..iya lah kan kalo makan apa2 pun terlebih had mmg mudarat

MissB said...

Sejak dua menjak nih i suka mangga tapi yg manis la..yg tak manis tak layan & I paling suka rambutannn. Boleh hadap sorang2 sampai lupa org belakang ;p