Tuesday, September 6, 2011

Bukan nak mengata tapi menegur...

Kita selalu dengar ayat2 cliche
"melayu suka berdengki sesama melayu"
tak kira dalam bidang apa sekali pun..pasti ada perbuatan dengki khianat sesama bangsa kita sendiri..sebab tu agaknya kita tak 'berapa' ke depan..kalo yg berjaya pun agaknya memang Allah dah tetapkan takdir hidup dia sebegitu..
Macam aku sendiri, bila mana org yg paling dekat dgn aku kena SANTAU akibat hasad dengki..terus sematkan di dada perasaan dendam dan marah..wpun aku taktau perbuatan khianat sapa..iya lah nak tuduh pun bukannnya kita tau sapa..tapi kalo dah SANTAU tu sinonim dengan cina kah?...india kah?..lagi pun bapak aku bukannya ramai kawan kaum lain pon..SANTAU tu libatkan nyawa weih!..mmg takdak hati perut langsung a.k.a perut busuk la sapa yng sanggup SANTAU or bomohkan org lain nih..agaknya apa yg dia dapat kalo mangsa tu mati?..Dapat duit/harta benda si mangsa?..dapat kepuasan tgk air mata keluarga mangsa mengalir?..WTF!..

Sekali lagi ujian KECIL melanda aku..diri aku sendiri kali nih..
Cukup aku katakan mmg tak sangka si polan sekor ni sanggup bubuh taik kat periuk nasik aku..padahal dia pun dalam bidang yg sama..
aku ni masih merangkak dalam bidang ni sebab baru nak start..sedap ja dia komen sesuka hati..nasib lah ada kawan yg dah berpengalaman dan bagi tunjuk ajar..TQ dear Miss J...

Maaf ya kawan2 andai u ols tak suka dgn segmen luahan perasaan aku tuh..bukannya apa,sekadar ingatan utk diri sendiri jugak agar tak wujud perasaan hasad dengki dalam diri ni...itu saja..aku pun kalo blh tak mau dengar org cakap yg bukan2 tentang bangsa sendiri..tapi apa kan daya :

'TAK SUNGGUH TAK MELATA, TAK SUNGGUH ORG TAK KATA'

now sesi promosi plak...tenang hati aku tengok baju2 nih...hehehe

Masih ingat dengan kegilaan aku wif Kurung Moden Ala-Ala Topshop?

Akhirnya dapat jugak aku pakai masa wedding kazen wandy aritu..sorry yer ai mmg tak pandai posing..pic pun pki BB jer..kain aku padankan dgn batik sequin..pic ada kat FB jer banyak..


 Yang ini plak first time pki jumpsuit u ols...tapi i cover dgn crop jacket..nak gi bukak puasa kekdahnya..takkan nak pki jumpsuit tu saja kot?..ko ingat nak gi Aonang Beach?..muahaha



Top ni i like the most..chiffon sleeve tu sejuk jer..kain pun tak jaerang sgt..selalu kan top Warehouse nipis..
'ter'sama style la pulak pki skinny belt..huhuhu...pic ni masa gi dinner sempenan anniversary kitorang aritu..



Okeh itu aja yg nak share kali ni..semua baju2 ni i ada jual..kebanyakan ada dlm FB..kadang2 update kat salesblog jugak..kalo berminat PM ai okes..

14 comments:

Joy said...

apa2 pun ia..sabar ye lilly...dugaan dtg dlm pelbagai cara..... ahhhhh stress ahkak tgk bj2 ni semua. skrg gak pg bukak ur fb!! cuci mata dulu ke..pitis abis doh ;) heheheh

Bitt (double IS) said...

nice beb all the blouse..wohohoho santau mak taw nehh memang tak tahu nak kata apa...betul kata u...kalo dah mati ape la yg derang dpt...mengurangkan umat akhir zaman....membanyakkan org jahat...

jelita78 said...

ohhh suker suker itu kurung moden ala-ala topshop!!
u look uberr sweet!

ha-ah, kita pon tak suka org melayu penuh hasad dengki ni..
tak malu ke dengan org cha-ya-nun-alif yg boley jer bukak bengkel keter berderets satu row tanpa santau mengsantau antara satu sama lain!

yatt said...

wah cantik2 baju u lily... suka sangat baju ala2 topshop tu

POSH76 said...

santek....mmg some " malay " masih ada lagi perangai busuk...tak suka tak berani nak cakap main buat2 kat orang...takper allah ada tunggu jelah balasan buat niaya kat org

phatgurl said...

Walaupun ramai yang ingat amalan sihir tu zaman tok kaduk, sebenarnya salah sebab dalam zaman modern cam sekarang ni pun sebenarnya masih ramai yang mengamalkan amalan ilmu hitam. Semua berpunca dengan hasad dengki atau cemburu. Bukan nak mengata bangsa sendiri tapi itulah hakikat mentaliti sesetengah masyarakat Melayu. Tak boleh tengok bangsa sendiri lebih sikit, mulalah nak cantas mana yang boleh.

qellissa said...

Biasalah tu babe, hasad dengki dikalangan org kita. Sabar ye..eh cun lah baju2 u tu..nak beli!nak beli!

RedBerry said...

Lily!

Beautiful!!!! Pretty! Gorgeous!!! Owwhh sungguh cantek.... i like ur style. baju2 ni cantek, esp the first one. Mana nak beli? Topshop ke?

tila said...

selagi nama mnusia selagi tu lh perasan dengki tu wjud.berdoa agar kita dijauhkn dr sifat tu

KhaiRin said...

Yg penting kita jgn balas or buat benda tu kat org.. biar la tuhan shj yg membalasnya..sbb tuhan shj yg lbh mengetahui...

DaZzlingLilLy said...

Joy-hehehe..sila selalu cuci mata bg jernih kat sana..sama la pitih abis jugak

Bitt-betul tu...boleh kurangkan umat kaum sendiri jer

Jelita78-itu lah...kalo cha ya nun alif tu siap bantu sesama diorang lg..kalo kedai dia takde,dia siap bgtau lg kedai membe sebelah ada benda tu..tak gaduh pn nak dengki..


yatt-baju tu mmg sweet..kain flowy..

POSH76-itu lah kan..ada jugak segelintir yg buruk perangai gitu..

phatgurl-betul tu..kita jer anggap benda tu takde..padahal ramai yg still gunakan cara tersebut..

qelissa-kalo u nak beli nanti emel i or add kat FB yer..

RedBerry-baju tu ada kat web topshop dulu..tapi tak smp msia pun rasanya..kalo nak i ada jual..

tilla-mmg harap takder sifat dengki busuk hati tu dlm diri kita..

DaZzlingLilLy said...

KhaiRin-isk kalo kita balas balik tu maknanya kita sama ja dgn dia..biarkan jer..esok2 allah balas..

cheedah said...

benda-benda nie ingatkan zaman moden dah takdak..sedih kan rupanya masih ada manusia yang sanggup musnahkan hidup org lain utk kepentingan sendiri...berusahalah berubat..insyaAllah..ada jalan penyelesaiannya...takkan ada satu-satu perkara yang berlaku tanpa izin daripadaNya..

DaZzlingLilLy said...

cheedah-tu lah..kalo dapat trace awal takpa,mmg sempat la nak berubat..takut terlambat ja..benda2 camni kita tak nampak..