Sunday, December 25, 2011

Kisah Mak Janda Taman Aku

Al-kisahnya ada 4 orang mak janda dalam taman aku..or lebih tepat lagi berhadapan dengan umah aku..
3 orang jiran depan umah..sorang jiran sebelah umah..
Nak kata diorang ada masalah dgn aku berkaitan status diorang tu,mmg TIDAK sama sekali..
cuma yg sorang tu bila aku klua je depan rumah dia tengok jer mcm CCTV ikut pergerakan aku sampai lah aku hilang dr pandangan mata dia..yg sorang lg tu plak selalu berkemban depan umah..yg sebelah umah skrang ni ada 'aktiviti' rahsia berkomplot dgn kawan2 dia..huhu..yg sorang lagi tu keja kedai makan selalu balik lewat malam..
Baru2 ni aku sembang dgn anak salah sorang mak janda tu,aku tanya dia: perasan tak jiran2 kita semua janda termasuk mak u? ...ewah mulut aku ni takdak insurance sungguh kan...
Pastu dia pun cakap mmg betul apa yg aku kata..semuanya laki dah meninggal..tinggal auntie2 ni jer yg menjanda..panjang umur auntie2 semua..kesimpulan dari kisah menJANDA auntie2 ni ialah:
LELAKI lebih pendek jangka hayat diorang..betul ker?
Jiran aku tu cakap agaknya kita perempuan ni period tiap bulan,so darah kotor selalu kuar tu yg kita pompuan lebih panjang jangka hayat..logik jugak kan?
Hehehe..saja nak propa konon alkisah janda..padahal janda dah umur 60++ semuanya..moga auntie2 semua sihat walafiat yer..

4 comments:

Hanis MY said...

lawak la soalan lily tu nasib baik sporting je dia jwb...

p/s: thank u so much dear!

Joy said...

tajuk nye sgt panas! kekekke

POSH76 said...

perempuan suka membebel sbb tu umur panjang..lelaki suka memendam...agaknya pasal tu kot hehe

DaZzlingLilLy said...

Hanis-takpe dia sporting je sambil ketawa pun ada jawab tu..

Joy-owhoho..tajuk harus lah panas kan akak..

POSH76-bernas jugak pendapat u..logik jugak tu