Sunday, January 15, 2012

Belimbing Buluh

Lama tak makan belimbing kecik comei ni..Kalo dulu my mum selalu campur sekali dgn sambal belacan..mmg sedap sgt..iskkkk terus basah dalam mulut ni bila teringat..

tadi masa pi pasar terjumpa ada sorang pakcik ni jual belimbing buluh..aku pun beli skit..padahal taktau nak masak apa..sebenarnya hari ni plan nak masak sup tulang ja..sekali singgah kat gerai pakcik tu semua benda cam lengkap ja ada..terasa nak masak asam pedas pun ada..aku kaut dgn bunga kantan and daun kesom..tapi tak pasti lah betul ka dak daun kesom tu..lupa nak tanya pakcik tu..main belasah ja amik..
Bahan demua dah lengkap..skang tgh google resepi nak wat asam pedas..ada setengah tu pakai halba..setengah tak pakai..huhu..susah la taktau yg mana sedap..camna ni?...
Kang aku masak sup tulang aja ari ni..petang nnt plak baru buat asam pedas..
Korang masak apa hari ni?
Ke makan  luar ja sambil jalan2?

10 comments:

Hana Faza-same person said...

Hari ni rasa malas nak wat semua..kemas umah malas, masak malas:p so makan luar kt nasi beriyani.tiba2 rasa teringin nasi beriyani...hehehe

Daddylicious said...

tak reti makan benda tu..

MissB said...

Sedapnya. Dah lama I tak masak/mkn asam pedas. I suka buat asam pedas pekat2. Letak asam jawa instead of asam keping. Sangat suka hirup kuah dia. Slurppp.

Haslinda said...

belimbing buluh best..buat masak lemak dgn udang :P

Nurhayati said...

lama jua xmemasak sejak preggy ni hehe

Joy said...

tak memasak..mkn kt luar je full pakej..dari bfast sampai supper..hehehe

KhaiRin - anies said...

kalu pekena dgn ayam msk lemak...sure bertambah 5 pinggan!

phatgurl said...

Belimbing buluh mmg sedap sangat. Kecur air liur baca post u ni Lilly. I orang nogori sejati...kalo belimbing buluh pasangan paling perfect dia tak lain tak bukan, daging salai. Masak lemak cili api daging salai & belimbing buluh mmg terangkat. Eiiii sedappppnyeeee....

Fabulous Me said...

Bestnye sis! Dah la tgh pose nih.. Teringat mak plak.. Hadoi :p

Belimbing buluh sll mak masak ikan masak lemak cili api dgn belimbing ni. So msk lemak tuh jdi masam n pedas. Mmg sodap!!

cheedah said...

saya suka makan masak lemak ketam letak belimbing buluh..dulu2 amek blkg rumah ja laa ni nak cr punyalah payah hehe