Tuesday, January 10, 2012

haiyak!

Aku ni kalo bab toilet ada satu 'kepantangan' aku..
Cukup tak suka kalo pintu masuk toilet terbuka luas sarjana mata memandang sampai nampak ke dalam bilik2 jamban tuh..haish sagt lah tak sopan kan..tambahan toilet pompuan..kalo toilet laki lantak pi ke depa..
Heran aku kekadang depa ni tak reti ka nak tutup pintu tu..tak malu ka org lalu lalang nampak kita duk Q nak masuk jamban or tengah betulkan tudung/rambut/tambah bedak depan cermin?..
So setiap kali aku masuk ja toilet mesti aku tarik main door toilet tuh..
Kebetulan tadi masa aku masuk toilet kat tempat keja...pintu mmg luas terbuka..
Tanpa syak apa2 mcm biasa aku pun tutup la pintu tuh..
Aku tengok ada satu toilet org tgh pakai sebab pintu tertutup..so aku pun masuk la toilet cam biasa..sekali aku keluar tgk sorang student tgh basuh tangan kat sinki..pakai seluar rambut pendek..rupanya student laki..
membara lah aku..terus aku cakap.."U silap masuk toilet pompuan eh" sambil aku tengok sign kat pintu masuk utama..terus aku kuaq toilet tuh..
nasib lah student tu tak wat 'hal' pelik2 kan..agaknya dia tersilap toilet kot..tak tengok sign terus masuk..
Itu lah satu penyebab lagi kenapa aku suka tutup main door toilet sebab sign ada kat situ

(Pic:googled)

..kalo terbukak camna org nak tengok..nak2 lagi kalo kita tak biasa dgn toilet kat situ..kalo biasa takper sebab dah tau mana toilet laki or toilet pompuan kan..

5 comments:

phatgurl said...

Masa i gi Universal Studios Singapore last month pun ada budak laki ni masuk toilet pomwan. Dahla toilet tu ramai orang...time i nampak dia, dia dah selesai pun nak kuar. Ada akak tu siap tegur dia "this is female's toilet laa". Maybe toilet laki lagi penuh kot ek? Haha.

Fabulous Me said...

Mcm2 hal prangai org..

KhaiRin - anies said...

sbb tu sy tkt public toilet ni..kena p-k 1000 kali sblm msk..

Hana Faza-same person said...

Erkkk...seb bek xda pape...huhu

DaZzlingLilLy said...

phatgurl-isk diorang ni tak sopan betul selembe dek je kan..

Fabolous me-itu lah ain,mcm2 hal..

KhaiRin-btul tu nak masuk je mst tengok2 dulu takut salah toilet

Hana-alhamdulillah tak jadi apa...