Tuesday, March 13, 2012

Lembu Punya Susu,Sapi Dapat Nama

Pernah dengar peibahasa melayu nan satu ni?
Org tua2 kita mmg handal dalam bab bermadah bahasa pujangga ni kan..
Sangat berlapik kata2 depa..pandai depa pikiaq ayat yg sesuai nak tuju maksud tersirat kpd org tertentu..
Org Melayu mmg sopan santun berbudi bahasa...
Huhu..tetiba ja kan update pasal peribahasa..al maklumlah pencinta budaya!

Cinta budaya  mmg iya..tapi bila dah kena sebijik cam peribahasa ni hati pun sakit kot!
Kita yg pulun wat keja ketaq kepala lutut...tuptup org lain yg dapat nama..apakah?
Nasib lah SBPA dibatalkan..kalo tak lg sakan menjadi2 kes sapa bodek or pandai tunjuk dia lah kononnya paling bz dlm jabatan tu cepat naik pangkat..and naik gaji...bertuah badan korang yer..kipas bos selalu..ermmmmm

TITIK!

6 comments:

Has said...

cukup menyampah dgn spesis kaki kipas, kaki bodek boss. tp paling keji kaki skandal dgn boss semata-mata nak naik gaji/pangkat :p

littlehumblelynn said...

Lily

dept nih pun sama jgk,tp bos kita jenis suka pilih kroni.lg hancus! !

Sila bertabah yek! !

Bibi Intan Suraya said...

Paham sgt......
Titik :)

eMMe said...

betol tu Lilly... Kerajaan Adil dan saksama la yg kita pilih kan..kan..
syukur la... dpt naik sikit pun jadi lah...

Kakzakie said...

Di dunia mungkin si kaki kipas bolehlah senyum lebar... tapi tak mengapa yg bekerja keras itu Allah melihat insya-allah tetap ada ganjaran... pujuk hati ikhlas buat kerja...

zailamohamad said...

seb baik dept. aku kecik so takde berlaku situasi gitu..tp kalau berlaku pon..kn banyak2 bersabar..insya allah, rezeki lain mencurah2:)