Tuesday, May 22, 2012

Dapat cucu lagi

Kali ke 3 dah aku dapat cucu..jadi nenek lagi nampak gayanya..
Kali ni Teeta beranak 6 ekor..tapi sekor mati..
Dua hari lepas dia beranak, anak dia pun beranak jugak..hehehe..kiranya aku jadi moyang gitu..
Tapi anak dia sepupu wandy yg bela..nasib bukan aku yg bela..kalo tak ada 9 ekor kitten lah..banyak tu..tak sanggup..huhu..
Yg 5 ekor ni pun nak kasi org..malas aku nak bela reramai..dah la selalu outstation..kesian depa nnt..hehe..
Agaknya kalo Teeta tu blh cakap mst dia marah aku kan..memandai ja sedekah anak dia kat org..teruk dia ngandung 3 bulan and sakit beranak..suka hati ja aku kasi kat org..

Ni kira family potret gitu..hehe..tetiba si Puteh tu pi duk sekali dlm kotak..dia tu sejuk sebab lepas mandi memalam buta..nasib la dia tak gigit baby dia tu..aku keluarkan dia dr kotak pun dia masuk balik..
Last2 kena jerkah sekali baru dia tak masuk balik..kucing pun paham kena marah..kesian dia..hehe

10 comments:

Bitt (double IS) said...

wahhh semua mcm bulu mama dia tak???

DaZzlingLilLy said...

Bitt-iya bulu dia sama mcm mama dia..panjang..tebal

Kesuma Angsana said...

eee.....gegeli ler pulak takut ngan anak kucing huhuhu

Has said...

tak boleh x bela cat sbb ery ada asthma..dorang suka sgt main..

DaZzlingLilLy said...

Kesuma-haha kalo geli takle bela..susah nak manage..

Has-a'ah lah bebudak mmg suka kan..tapi kalo dah bahaya baik jgn..

ayin mm said...

comeyyy lahhh... bg free je ke? kat KL ni, kalau yg jenis bulu kembang mau RM500-600 tau.. hehhehe

KhaiRin : anies said...

lg meriah nnt ye esp time raya hehehehe

Nurhayati said...

syoknya tgk kucin.. i ni tunggu anak2 besar baru nak bela balik.. lagi pun umah bertingkat ni susah nak bela.. kalau umah landed best sket.

Anonymous said...

kalau dah x larat jaga reramai cucu, hantar la vet n spay/nueter the cats. x mahal mana punn

DaZzlingLilLy said...

KhaiRin-haha..by raya diorang dah takde kot..gi rumah mak angkat

Yati-tunggu anak2 u besar baru leh bela,kalo tak remeh skit mana nak urus anak lagi kan..

Ano-mmg nak buat,tapi memandangkan ada permintaan terhadap kitten tu yg i belum buat..hehe