Wednesday, May 16, 2012

Institut Kaunseling Rumahtangga Tak Bertauliah

Aku taktau knapa recently rumah aku dah jadi macam institut kaunseling rumah tangga..
Ada ja kenalan yg datang ke rumah nak mintak tlg hal rumah tangga diorang..
Macam2 kes la kan..itu ini itu ini..
Kadang aku sendiri jadi insecure dgn rumah tangga aku sebab terfikir camni "mcm mana if 1 day benda ni berlaku kat aku?"..haishhhh..mintak simpang lah sgt..jadi takut..iyer lah bukan nak kata rumah tangga aku perfect..cuma bisikan syaitonirrojim tu kuat..
Kalo dah org datang rumah takkan nak hambat balik. kan?...bila dia start bercerita aku cuma ermmm...ya...tak....itu ja lah yg aku mampu cakap..yg lain lagi banyak mendengar..kadang susah kita nak komen/bagi nasihat lebih2 mengenai rumah tangga orang sebab kita tak berada dalam situasi depa..
Satu hal lagi kalo aku tau kebenaran yg sebelah pihak buat,mmg aku diam jugak..kdg jadi serba salah..kalo cerita benda yg betul kang dah runtuhkan masjid org..kalo mengaku cakap taktau kang jadi pembohong plak..susah la oiiii..jadi serba salah..
Kompiussss....aku plak yg pening..nasib lah jadi pegawai biasa aja..kalo jadi kaunselor maunya masuk hospital sebulan sekali sebab stress..huhuhu

5 comments:

miSsMawar... said...

hehe... sama lah... i pun kalau ada org dok mengadu hal rumahtangga dia i senyum,angguk2 or gelak2 je... sbb bila bg komen lebih2 kang kita pun bukannya pandai sgt ye dak... kdg2 mcm u ckp la, kita rasa org yg dituduh bersalah tu betul yg dtg ngadu tu yg bersalah sebenarnya... tp kang ckp benda yg betul kecik hati pulak kan... so diam je laaa... hehehe

Has said...

meaning..ur frens trust u...pn lilly..sila kena kan caj khidmat kaunseling..hehehhe ;)

KhaiRin : anies said...

kaunselor msk spital dulu ya..

Hanis MY said...

betul2 kadang rasa confuse, tapi takpe at least kita jd pendengar pun mungkin dah boleh meredakan kerisauan kawan kita...

Nurhayati said...

diriku bole menjadi pendengar yg setia. tp nak bg nasihat sgt la tak reti nak nak bab umah tangga ni. sbb umah tangga ku pun baru nak masuk 6thn. byk lagi yg perlu belajar. hihi