Wednesday, July 25, 2012

Sabar...sabar...

Betul lah kan org cakap selagi kita ada niat nak menuju ke arah kebaikan semakin tinggi dugaan yg kita kena hadapi..
Semalam 4 ramadhan memang sangat menguji kesabaran hati aku..ada dua perkara terjadi depan mata aku yang buatkan hati aku menangis..nak menangis sampai kuar air mata tu tak mungkin lah sebab kejeadian tu berlaku ke atas orang lain..2 perkara tu melibatkan kejadian mengenai makhluk yang tak berkemampuan di perlakukan sesuka hati oleh manusia normal..cukup lah aku explain mengenai kejadian tersebut secara kasar jer..kang kalo citer details dah jadi 'mengutuk' pulak..habis pahala puasa aku kan..
Cuma kat sini sebagai manusia kita kena ada perasaan..fikir dulu sebelum buat sesuatu..jgn pentingkan diri sendiri..nak2 lagi di bulan puasa kena tingkatkan kesabaran..ingat orang sekeliling sentiasa lihat kelakuan kita..tolong lah MALU skit..kalo ko dah hebat sangat tolong lah ingat ALLAH swt tu lagi maha hebat..
Harap perkara sebegini jadi pengajaran utk aku di masa depan..JANGAN JADI SEPERTI MEREKA!


(pic:googled)
Sampai sekarang perkara tersebut still bermain-main di fikiran aku..sedih sangat.. 

2 comments:

Has said...

tumpang bersimpati kat org yg diperlakukan gitu kan. org ni ber mcm2 ragam.

KhaiRin : anies said...

betul apa yg lily ckp tu.. sy penah hadapi hal seperti tu.tp sy fikir positif... dan anggap kejadian tu sebagai permulaan utk sy tempuhi hr2 yg lbh membahagiakan