Monday, January 7, 2013

Petani berjaya

 

Ni antara sayur-sayuran yang paling bertahan dgn kerenah aku..
Ko wat bodo tak siram 6 tahun pun dia naik segar bugar aja..even potong rumput pendek giler pn dia tetap naik gemuk2 montok jugak..huwaaa..pokok pegaga ni mmg tak lalu aku nak petik buat ulam..taktau la kenapa..
Memang asal biras aku duk rumah ni dulu dia yang tanam..pastu sampai sekarang hidup aja lagi pokok pegaga ni..tumbuh sama banyak dgn rumput dah..
Kalo buat jual kat pasar malam pun boleh 20 30 dah ni..ehehehe
Rumah bertanah mmg stress wpun kadang2 rasa seronok..sebabnya kena potong rumput selalu..nak2 lagi kalo musim ujan..cepat je rumput panjang sampai lutut..
 

Nak simen tanah tu tak sampai ati pulak..kesian kucing2 aku takde tempat nak 'lepak'..heheheheehehe
Sent by Lilly from her BlackBerry® smartphone

2 comments:

Has said...

ini dah mcm ala2..farmville. lama x main game cucuk tanam :)

DaZzlingLilLy said...

Has-hehe farmville...lily lg la tak penah main akak