Wednesday, March 13, 2013

The KariPole Tree Project


Kenal pokok apa?

Ramai yg tahu rasanya..poyo lah korang kalo taktau apa jenis pokok ni..
Kalo kat tempat aku org panggil pokok karipole..hehe..atau pun nama glemer dia pokok kari..nama saintifik Murraya Koenigii..
Alah daun kari yg tumis dgn rempah kari tu..hehehe..
Semalam ni tetiba rajin dgn tak sengaja..
Masa aku kluar ikut pintu blakang rumah,nampak maid jiran belakang tgh duk korek2 tanah berkebun..aku pun mintak akak tu cabut anak pokok kari kat situ..
Nah amik ko..6 anak pokok dia bagi aku..

Aku gembur kan tanah dalam pasu aku yg mostly bekas2 pokok yg dah mati tu..kemudian basahkan tanah2 tu and mulakan proses korek2 n tanam2..
Harap2 kali ni membesar lah pokok Murraya aku ni..dulu penah tanam dah..tapi mati u ols!..tuannya pemalas siram..
Kesimpulannya pokok kari ni senang jaga,tapi jgn malas siram yer..

Sent by Lilly from her BlackBerry® smartphone

4 comments:

SiTyAiZa said...

lily... pokok kari ni kalau taman dlm pasu dia lambat membesar, siti taman atas tanah trus cepat je membesar n gemuk2 daun pun hijau ja.... :-)

Mr. Z and Mrs. Z said...

rajin.hehehe

Nurhayati said...

pokok kari kt umah my mil giler besar n tinggi. syok tgk :)

DaZzlingLilLy said...

Tilla-penuhkan masa lapang..hehe

Yati-blkg umah pun auntie tu tanam besar jgk