Sunday, November 16, 2014

Pesta Air Kuala Perlis


Pesta Air ni kalau masa aku kecik dulu memang sentiasa dinanti-nantikan..cukup meriah..
Tiap kampung di kuala perlis masing2 pakat buat sendiri perahu yang akan diorang kayuh untuk pertandingan..siang malam semua bertungkus lumus..
Tapi sekarang ni katanya kebanyakan kampung beli aja perahu..
Memang sangat nostalgia pesta air zaman dulu2..


Untuk tahun ni punya aku decide nak gi sebab my family pun semua gi tengok dari rumah lama kami di kampung..memang best lah..semangat memasing menjerit bagi sokongan..

Time ni panas jugak dalam kul 4.00 ptg..
Tapi turun jugak kat atas bot..nampak lagi dekat..kat atas titi sana nun..lagi ramai org..



Yang baju kuning ni rasanya team kampung aku..lupa pulak nama team..dah dapat masuk final..




Lewat sikit pindah duk sini pulak..tak panas sgt..


Macam ni lah pemandangan dari rumah kampung aku..betul2 tepi sungai..tempat aku membesar terjun sungai bagai..hehehehe



Habis acara pesta air..terus ke rumah makcik aku..'bersidang' minum petang..selalunya di sini tempat kami berkumpul..makcik aku selalunya jadi host..heheheh.


Tahun depan harap2 ada lagi pesta air..memang konfirm nak pi bg sokongan lagi..

No comments: