Friday, January 29, 2016

Cuti

Takut pulak memikirkan nanti akan melalui cuti semester 3 bulan..kalau dulu zaman degree,excited sgt tunggu cuti panjang..boleh makan tidoq dgn sepuasnya kat rumah time cuti tu..asal semester baru nak start aja trus lemah semangat nk drive balik kampus...tambahan lg jauh sgt universiti dgn kampong...nun di selatan sana..
Sekarang bila dah pernah bekerja,lain rasanya bila x buat apa kt rumah..memang lah tgh cuti semester,tp rasa mcm hilang arah tuju bila bgn pagi2 takdak benda nk buat..smpaikan aku terfikir apa lah agaknya rasa bila org yg takda kerja atau sumber pendapatan bgn pagi2...mesti sedih dan tekanan kan...(terus jadi insaf dan bersyukur)..
Korang bayangkan bgn awal pagi,lepas tu dkt tgh hari sambung tidoq balik...sekali sekala mmg heaven mcm ni...tp kalo selalu blh biol jadinya...rasa mcm sayang masa terbuang tu...nak cari hobi baru pn malas bila dah tua2 mcm ni...takkan nk kumpul setem kot...nak bercucuk tanam pn takda ruang.. setakat mendobi tu mmg hari2 aku buat...dan doa aku cuma satu, jauhilah online shopping dr aku...hahahha.Kat kg skrang ni pun bagus jugak sbb line phone & internet lembap saaangatttt,jd aku tak lah tgk ig n website utk shopping sbb lmbt loading..jadi dari sudut +ve nya selamat lah duit gaji.. #alhamdulillah ..hehehe
Jadi cuti sebulan ni sekadar jadi 'bounce check' sajo...maybe ada jugak hari yg jadi 'millionaire'...
Haish teringat2 pulak isu no 3 & lame excuses..kebetulan terjadi perkara yg sama pulak dkt smua org...sabariah la u ols smua...

xX Happy Weekends Xx

No comments: